Vardagen för en småföretagare

söndag 26 april 2009

Arbetslogg

Har blivit en väldigt lyckad helg både arbetsmässigt och jag har hunnit med allt jag har tänkt och lite till

Har blivit mycket arbetande med Wordpress under helgen och jag har uppdaterat ett flertal bloggar och även startat en ny på BGA Videoproduktion där vi ska presentera nyheter och visa för kunder att vi är ett levande företag. Har dock valt att kalla bloggen för "Nyheter" i vår länkstruktur med tanke på att alla inte vet vad ordet blogg betyder. Bloggen/Nyheterna bygger på Wordpress och är integrerad i övriga sidan.

Trodde aldrig jag skulle lyckas förstå hur man byggde om en vanlig statiskt hemsidedesign till att passa Wordpress men efter några timmars svärande så lyckades jag komma in i hur struktuerna fungerade och nu känner jag mig betydligt mer hemma med att använda Wordpress.

Bytt prislista till en HTML variant som förhoppningsvis är enklare att läsa. Ska även försöka jobba mer med prisexempel så att kunden själv ska kunna förstå vad just deras filmer kostar. Passade även på att gå igenom allt innehåll och kod på alla sidor för rätta alla felaktigheter som hade smugit sig in när vi bytte design. (Varför jag INTE kör hela sidan i Wordpress är en gåta även för mig...)

Bestämde mig även för att göra en långsiktigt satsning på reseguider & hotell sidor. Inte för det ekonomiska värdet utan framförallt för att kunna jobba praktiskt med att lära mig SEO och Wordpress. Det skadar inte heller att jag tycker det är roligt att skriva. Har köpt in ett nytt domän namn www.hotell-eskilstuna.se där jag ska samla information om Eskilstuna och hotell i Eskilstuna i synnerhet.

I övrigt så var vår personalfest väldigt lyckad. Blir inte så ofta alla träffas eftersom vi sitter så utsprida runtom i landet. Det är ibland en nackdel att inte alla kanske känner att dom jobbar inom samma företag.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida