Vardagen för en småföretagare

söndag 15 juni 2008

Bloggar jag rekommenderar

Är alltid intressant att läsa om hur andra som driver företag resonerar och hur dom tänker. De bloggar jag läser dagligen är:

Epic business, life and love stories - Skrivs av Stephan Ekbergh som driver reseföretaget Travelstart. Man får en insikt i hans företagande. Denna blogg skiljer sig mycket från min egna vardag och även de tre andra bloggar som jag läser genom att Stephan driver ett mycket större företag. Men principerna han beskriver stämmer lika väl överrens på ett litet som stort företag. Lite ojämn uppdateringsfrekvens där det kan gå en vecka mellan varje inlägg. Dock är de inlägg som kommer av väldigt högt kvalitet.


Dan om E-handel - Skrivs av Dan Nilsson som driver bl.a. ett flertal resguide sidor & ett e-handelsföretag inriktad på roliga prylar. Väldig fart på nya inlägg inte ovanligt med flera nya inlägg per dag. Med ett brett spektrum gällande aktuella händelser inom e-handels branschen och givetvis även ny information om när Dan lansera någon ny tjänst (Vilket sker ofta)

Tores sagor från verkligheten - Skrivs av Tore som drev Polyshop AB. Berättar om sitt numer insomnade företag, där han berättar om diverse fel och fallgropar men även glädjestunderna som fanns under tiden han drev sitt företag. Har redan tidigare nämnt denna blogg i ett inlägg, men kunde inte låta bli att ta med den igen


Min resa till frihet - Skrivs av Andreas Bard som beskriver sig själv som en internet entreprenör. Bard skriver mycket allmänna inlägg som jag ser som läsvärda för dig som är intresserad av entreprenörskap och själv driver eget. Man får oftast inte läsa så mycket om Bard’s egna projekt utan mer vad som sker inom området.

Etiketter:

1 kommentarer:

  • Jag tackar och bugar för rekommendationen. Jag lovar att det ska bli mer om mina egna projekt.

    Av Anonymous Anonym, Klockan 22 juni 2008 kl. 20:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida