Vardagen för en småföretagare

söndag 22 juni 2008

Lite annorlunda form av marknadsföring

Reklam är bland de viktigaste investeringar som kan göras. Finns dock många fallgropar och jag har själv spenderat mycket pengar på reklam som inte har gett ett jota(Men även reklam som har fungerat väldigt bra)

Fick ett intressant samtal från en telefonförsäljare för någon vecka sedan, normalt brukar jag bara säga "NEJ" och lägga på. Men det blev att jag lyssnade och blev väldigt intresserad. Produkten var Nyckelbrickor med eget tryck på framsidan. Det slutade med att jag beställde 100ex med tryck jag designat själv.

Min tanke är att dela ut dessa till kunder som beställer prislistor eller demo på smalfilm överförd till DVD ifrån BGA Videoproduktion. Tanken bakom det är att även om kunden bestämmer sig för att inte anlita oss förtillfället endå har kvar reklammaterial om oss som dom alltid bär med sig. Blir en intressant utvärdering och se om vi ser ett positivt respons på 1års sikt



Så här ser min säkerhetsbricka ut:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida