Vardagen för en småföretagare

fredag 20 juni 2008

Sökresultat som förbryllar mig

Vid en sökning på VHS till DVD på svenska google. Så har jag i mitt tycke ett märkligt resultat. När jag väljer att söka på "Webben" så hamnar mitt företag 4a. Väljer jag dock att söka på "sidor på svenska" så har jag helt plötsligt ramlat till en 8e plats. Har fått samma resultat nu i minst 24timmar. Någon kunnig som kan förklara? ;)

Detta är unikt för just denna sökning på vår sida, på resterande söktermer ser jag inte denna skillnad. Dock placerar vi oss alltid högre om man söker på Google.com nästan oavsett sökterm (Och inställd på "in english") i det här fallet placerar vi oss då på en andra plats.

Kan det vara att Google tolkar vår sida som en icke helt svensk sida?
Vår sida VHS till DVD

1 kommentarer:

  • Nu har det rättat till sig iallafall. Nu kommer vi 9a på "svenska" på svenska google respektive 14e på engelska.

    Men vi får fortfarande lika lustiga resultat(dvs högre generellt på alla sökord) när vi söker via www.google.com inställd på "in english"

    Av Blogger Björn Andersson, Klockan 23 juni 2008 kl. 20:39  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida