Vardagen för en småföretagare

torsdag 11 september 2008

Hur mycket jobbar du per vecka?

Jag minns tiderna när man var anställd och skulle köra lite övertid. Man tyckte det var hemskt jobbigt att jobba 50-60timmar per vecka. De senaste två åren har jag nog inte haft en vecka som ligger på under 60 timmar. Snittet ligger på 80-90 timmar per vecka.

När man talar med vänner och bekanta om vilka arbetstider man har så tycker dom flesta att man är helt tokig. Jag anser dock att jag lever ett drömliv där jag får jobba för mig själv och vet att varje timme som jag jobbar är för att bygga upp något som är mitt!

Jag avundas inte människor som har 5 veckors semester varje sommar och tycker det är höjdpunkten på året och börjar redan i slutet på augusti längta till nästa sommar. Det låter för mig som en extremt jobbig tillvaro!

Hur mycket jobbar du per vecka?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida