Vardagen för en småföretagare

måndag 30 juni 2008

Tänk alltid ett steg längre när du bygger ditt företag

Detta gäller när du har hållit på ett tag och vet att din affärsidé fungerar, har du just startat ditt företag är det självklart att du måste försöka hålla nere dina kostnader till ett minimum. Om du måste göra en nyinvestering i någon maskin/dator så är det oftast lockande att köpa det billigaste alternativet, behöver jag verkligen en laserskrivare som klarar av 5 000 sidor per dag jag skriver ju bara ut 2 000sidor per dag idag?

Men försök att föreställa dig vart dina behov ligger i framtiden. Givetvis kan man inte vara FÖR inriktad på vad man kan behöva, men jag har flera gånger bittert fått erfara att maskinen jag köpte för 1månad sedan redan har för låg kapacitet vilket tvingar mig till onödiga investeringar som kunde ha undvikits om jag verkligen planerade vad som behövs på långsikt…

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida